Thursday, January 28, 2016

SABAR

SABAR, senang sebut tapi tak senang ikut.

Saya sedar, sy bukan kategori manusia yang TERLALU SABAR... In fact, lately sy rasa makin kurang sabar... saya rasa kurang sabar dengan macam2 perkara ... kdg2 benda kecik pun sy cepat naik hangin. sehinggalah ke perkara yg besar pun,sy hilang sabar. adakalanya, sy pun buntu tang mana kena sabar, tang mana kena hilang sabar...saya konpius....


Yg paling dikesalkan, adalah bila sy hilang sabar dgn benda2 kecik yg sepatutnya leh sabar... bila ingat balik, rasa tak patut aku buat camtu, tak patut aku sound dia, tak patut word tu kuor dr mulut aku...tak patut, tak patut! Teringat ada satu pakcik tua masa sy kecik2 dulu pernah check saya, dia kata sy keras hati... yeke pakcik ;)

Bila tak luah, hati rasa geram, jantung pam laju sbb perasaan tak berckp, tak terluah... bila dah luah rasa lega kejap tp dok pikir balik apa yg dicakap tadi... mcm menyesal... hmmm kena audit hati rasanye sy nie (kalu jumpa Prof Muhaya, dia mesti kata aku bnyk keladak hihihi)

Ada pendapat kata, kita jd mcmni bila kita dah sabar lama, so once explode, kita akan explode on anything wpun benda tu kecik... hmmm ntahlah, i just think that i need to recheck myself, check up my heart... nak idup lama lg, kalu dilayan rasa camni, mau senang kena skt jantong

 I know that I'm not perfect and I always remember that. However, that shouldn't be the blockage for me to continue improving and do good things. I'm trying day by day, because in the end the world we are living now is only temporary. we know what's the end for all of us.

May Allah always shows us the right way. Amin. 

No comments: