Monday, January 18, 2016

AZAM 2016

Assalamualaikum,

Maish belum terlambat lagi untuk saya ucapkan Salam Tahun Baharu 2016 buat semua pembaca blog saya ... terharu saya tengak statistik number of viewers yang melawat blog ini, lebih 90k... terima kasih sbb sudi singgah blog saya yang kerap berhabuk ni... saya ni tak berapa rajin nak menulis, tp kalu sekali mengadap blog alamatnye kerja lain tak buat ler hehehe

mmg angan2 tu nak menulis sekerap mungkin, kalu boleh setiap minggu ada 1 entry, tp itulah kita ni manusia biasa, ada jer masa malas, ada masa rajin. its not a good excuse really, tp itulah saya... menulis bila ada masa terluang dan ada idea.... idea ni bila datang masa ia dtg mencurah2, tp kalau dah takde idea, dok menung la sorang2 sampai terlelap takde idea hihihi

saya suka baca blog kwn2 dan org2 lain yg sgt teruja share personal views, ideas, experince, tips2 dan etc... plg sy suka skrg bc blog org2 yg suka g travel... depa balik tulis blk pengalaman g travel ala2 jurnal gitu... now org suka blog, so more like e-journal, travel blog .... sy sgt suka individu yg sgt rajin menulis psl pengalaman travel depa, susah senang pi tempat org, and the most beautiful part is, how they can write such a unique insight of that place from their own perspective...walaupun tempat dia pi tu org dah biasa pi atau sebelum ni org tak berapa tau pun, tp cara dia tulis tu yg buatkan pembaca excited nak pergi travel setiap kali baca tulisan depa and buat kita berangan2 kan hehehehe

Contohnya, cerita psl blue lagoon kat iceland yg buatkan sy verangan nak g sane...ni bukan psl pengaruh dilwale ek hihihi tp d way writer tu describe on blue lagoon makes me rasa nak terbang skrg gak pi iceland... ayor biru... tepi gunung... spa muka.... adoiiii bestnyeee! tp verangan saja dulu naa smbl mengumpul modal nak pi jln2... 





Tp tulah, dlm keadaan ekonomi dunia yang flip flop, nak g jauh2 pun sy dok memikirkan nak menjimatkan kos... itulah kita ni bila kehendak tak terbatas, tapi resources terbatas... cewah mcm blaja ekonomi asas plak kan hihihi

Insyallah, ada rezeki, kesempatan, masa, peluang, saya nak teruskan niat nak g jenjalan sementara masih muda ... sementara masih ada kudrat dan tenaga... sementara tgh takde handbag ni hehehe... dah berumur nanti saya tak sure boleh lagi ke nak g travel ala2 backpackers, travel main redah2, tdo ikut mana2 jer sbb mgkn dah tak berapa sihat, kaki tak kuat, ingatan kurang hebat dan takut senang kne tipu huhuhu 

namun, semuanya boleh berubah dgn kuasa doa... semoga Allah berikan kesihatan yang baik, rezki yang luas, umur yg panjang untuk berkelana di bumi Allah yg maha luas ini... amin




No comments: