Tuesday, December 9, 2008

Selamat Hari Raye Aidiladha

salam iduladha!

mungkin di Mekah dan Madinah, sambutan aiduladha disambut seakan pesta, tetapi, di Malaysia sebaliknya yg berlaku. tak meriah sgt seperti aidilfitri,sangat bersahaja,seperti jua keluargaku. Tak banyak sgt preparation beli kuih or nk beli baju baru, but a day before raya (ahad), mak aku buat kenduri doa selamat n buat takbir kat umah, sonok gak,barulah rasa mcm nk raya. juadah mlm tu, nasi ayam panggang and sate. fuh,memang sedaplah,sampai aku naik tingin nk mkn nasi ayam lagi (dah la fav aku 2,hehehe). sedare mare terdekat n jiran2,adalah dkt 50-60 orang, ahli2 jemaah masij dekat 70 orng n kwn2 adik n kwn aku dkt2 30 org. fuh,memang ramai,sampai aku nk cilok ayam panggang buat ratah pun takde,cian aku!

tp,setiap kali mak aku wat kenduri,mesti org tanya,ha,kenduri tunang ke,kawin? aku dh naik malas nak jwb soklan 2,dah lebih 20x dah org tanye. aku malas nk komen ape2,jodoh tu Allah yang tentukan,aku dh berusaha,selebihnya aku serahkan pada Allah swt. Dia yang Maha Tahu semuanya.

yg bestnye,adik aku lak,siap bwk bakal pakwenye n show off kat mak ayah aku,hekeleh,nk langkah bendullah 2! hehehe,aku tak kisah sgt,if dh sampai jodoh die dulu,aku tak ralat. Aku percaya,ade hikmahnye aku tak kawin lagi.

setiap takdir mesti ade hikmahnye kan?